Leo goes Paleo

…een ode aan echt eten

Hoe ‘slacht’ ik een kokosnoot

12 reacties

Leo goes Paleo Hoe 'slacht' ik een kokosnoot

Kokosnoten, ze zijn heerlijk en binnen de paleo scene worden ze bijna verafgood. Maar, hoe moet je met zo’n ding omgaan? Eigenlijk heel simpel. Men neme een hamer (dat vindt ik, als vrouw, toch het prettigste werken) en geve daarmee een ferme slag tussen de drie ‘ogen’. Wellicht moet je nog een paar keer slaan om de noot in stukken te hakken.

Vervolgens ‘lift’ je met een eenvoudig mes de kokos van de harde schil af. Daarna pak je een schilmesje, en snijd je de bruine schil van het kokosvlees af.

Pak een rasp en rasp het kokosvlees (pas op voor je vingers ;-)).

That’s it. Je bent er even zoet mee, maar it’s so worth it.

Auteur: Leonie Verheul

Hi, my name is Leonie, I am a working mom living in the Netherlands. Proud owner of BRNDSTF.nl. I am passionate about everything considering health, food and writing. Visit me also at my (Dutch) blog LeogoesPaleo.nl.

12 thoughts on “Hoe ‘slacht’ ik een kokosnoot

  1. Leonie alles wat eenklap met een hamer tussen de drie ogen krijgt legt altijd het loodje. 🙂 Het derde oog is echter lang niet altijd even makkelijk te vinden. Wat de reacties uit Canada betreft: mogelijk. Heb een tijdje moeten reageren als Naxossa omdat mijn naam al in figureerde en James 364 of iets dergelijks (? probeerde 1,2,3, right! forget it). Had net een CD van Naxos binnen gekregen, zodoende.

  2. Ik maak eerst gaatjes in de drie ‘ogen’ om het heerlijke kokoswater eruit te laten lopen; en het bruine schilletje eet ik gewoon mee op 😉 .

  3. Pingback: Bojo « Leo goes Paleo

  4. O ja, ik moet zometeen een kokosnoot slachten, anders heb ik bij de lunch niks :-). Thanks!

  5. Pingback: Een beetje van mezelf en een beetje van Candy | Leo goes Paleo

  6. En de kokosmelk? Zat die er niet in? Die moet opgevangen worden als je aan het hameren bent denk ik?

Geef een reactie

