Leo goes Paleo

…een ode aan echt eten

Whole30 #8

Een reactie plaatsen

Inmiddels begin ik er redelijk aan te wennen om weer clean te eten, het gaat me een stuk beter af dan de eerste keer Whole30, al is mijn behoefte aan zoet nog niet weg. De reset is duidelijk nog niet compleet. Gezien mijn enorme tijdgebrek en de weinige veranderingen/impact hier een kleine samenvatting in plaats van dagverslagjes (het eten is wel per dag apart bijgehouden).

Deze dagen van mijn Whole30 zijn goed verlopen. Ik blijf me verbazen over het gemak waarmee ik het kan volhouden al is mijn behoefte aan zoet nog niet weg. Waarschijnlijk heb ik daar maanden voor nodig om daar echt vanaf te raken. Wellicht zou die behoefte verdwijnen wanneer ik geen fruit zou eten, maar dat is mij een brug te ver, naar mijn bescheiden mening is fruit essentieel voor een gezond lichaam. Ik heb van de week wel even moeten ‘vechten’ tegen een lonkend kopje erwtensoep (blijft lekker) in de kantine, maar bij de kassa was ik het alweer vergeten. Na mijn eerste Whole30 ben ik er trouwens wel achter gekomen dat peulvruchten niet voor mij zijn, ik kreeg echt last van mijn darmen na het eten van een kop erwtensoep, dus na de Whole30 zal ik niet als eerste naar een kop erwtensoep grijpen. Van de week viel mij tijdens het nagels lakken op dat de nagels van mijn ringvingers een stuk gladder zijn. Dit is niet direct te relateren aan de Whole30, maar wel aan paleo denk ik. De nagels van mijn ringvingers hadden altijd (of in ieder geval zolang als ik me kan herinneren) verticale ribbeltjes, maar het nagelbed is nu vrijwel glad. Nog niet zolang geleden las ik iets over dat dat met een bepaald tekort aan vitaminen/mineralen te maken kon hebben en ik vraag mij nu af of dat de reden is (door paleo krijg ik meer vitaminen/mineralen binnen dan daarvoor en ik denk dat mijn lichaam ze nu ook beter kan benutten).

Van de week heb ik de hele week weer bij een klant gewerkt (ik neem dan geen eigen gemaakte lunch mee, maar eet in de kantine van dat bedrijf). Het is dan ook een behoorlijk eenzijdige Whole30 aan het worden aangezien mijn ontbijt van noten ook niet wijzigt 🙂 (het scheelt me zoveel tijd en is zo makkelijk). Ik moet daar echt nog eens wat op verzinnen. Helaas zijn de mogelijkheden beperkt, de kantine biedt de keuze uit eieren, eieren, eieren en af en toe een salade. Het is een kantine zoals je tegenwoordig overal ziet (Albron, Sodexo etc.); boordevol granen, E-nummers en vrijwel geen paleo voer. Jammer.

Dag 22

Vandaag heb ik 1.459 kcal binnengekregen waarvan 99,7 gr vet (61%)/72,9 gr khd (18%)/75,3 gr eiwitten (21%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
noten (ca. 80 gr) en een banaan

Lunch
3 gebakken eieren met 3 plakjes ham en een kom salade met wat tonijn (paprika, tomaat, komkommer)

Diner
zalm met gestoofde spitskool

Snack
1 sinaasappel

Dag 23

Vandaag heb ik 1.796 kcal binnengekregen waarvan 123,7 gr vet (61%)/110,5 gr khd (22%)/72,4 gr eiwitten (16%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
noten (ca. 100 gr) en een banaan

Lunch
uitsmijter zonder brood (3 eieren en spek) en fruitsalade (appel, sinaasappel, ananas, druif)

Diner
karbonade met broccoli

Snack
schaaltje groene druiven

Leo goes Paleo Whole30 #8 lunch dag 24

Dag 24

Vandaag heb ik 2.411 kcal binnengekregen waarvan 186,1 gr vet (67%)/103,8 gr khd (16%)/103,4 gr eiwitten (17%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
ca 70 gr noten en 2 mandarijnen

Lunch
3 gebakken eieren met 3 plakjes ham en groene salade (rucola, paprika, tomaat, komkommer)

Diner
Gekruide kipfilet, salade en flinke portie guacamole (vroeger at ik hier een wrap omheen en nam ik er een flinke klodder creme fraiche bij, mis het niet 🙂 )

Snack
smoothie kokos/banaan/amandelpasta

Leo goes Paleo Whole30 #8 diner dag 24

Auteur: Leonie Verheul

Hi, my name is Leonie, I am a working mom living in the Netherlands. Proud owner of BRNDSTF.nl. I am passionate about everything considering health, food and writing. Visit me also at my (Dutch) blog LeogoesPaleo.nl.

Geef een reactie

