Leo goes Paleo

…een ode aan echt eten

Whole30 #7

Een reactie plaatsen

Leo goes Paleo Whole30Het vervolg van mijn Whole30 (it’s all about soup :-)):

Dag 19

Ik ben blij dat het weekend is, voel me niet zo fit (net als gisteren). De afgelopen nacht hebben we bij mijn schoonmoeder gelogeerd en dat was niet zo’n succes, de kleine vond dat veel te spannend en heeft ons vervolgens de halve nacht wakker gehouden :-(. Gelukkig heb ik geen verplichtingen vandaag. Ik maak een grote pan tomatensoep, met (eerder) zelfgemaakte bottenbouillon, en hoop dat ik niet ziek wordt. Vandaag is mijn tandvlees iets gaan bloeden tijdens het tanden poetsen, misschien moet ik mijn vitaminen eens onder de loep nemen. Deze Whole30 vind ik niet ideaal qua maaltijden en maaltijdplanning, ik voel me er dan ook niet zo goed bij en weet bijna wel zeker dat het te maken heeft met mijn wat eenzijdige maaltijden. Als ik nou wat meer tijd had….

Vandaag heb ik 1.642 kcal binnengekregen waarvan 112 gr vet (61%)/104,3 gr khd (24%)/ 64,3 gr eiwitten (16%).

Wat heb ik gegeten?

Laat Ontbijt
roerei met ham

Late Lunch
grote kom zelfgemaakte tomaten-groetensoep met rundvleesballetjes

Diner
geen trek, ik neem later op de avond een flinke portie noten (ca. 100 gr) en wat rozijnen

Snack
2 sinaasappels

Dag 20

Ik kan aan mijn kleding goed merken dat ik wat gewicht kwijt ben (vooral op mijn buik).  Mijn moeder viert vandaag haar jarig, dat wordt weer een uitdaging. Maar, de schat heeft aan mij gedacht en heeft een paleo maaltijd bereid (plus zelfgemaakte friet, maar die heb ik met pijn in mijn hart dit keer overgeslagen). Ook de zelfgebakken appeltaart is aan mijn neus voorbij gegaan, nadat ik er een (1) hapje van heb genomen (moest hem toch even proeven). Ik begin me steeds minder fit te voelen, ben bang dat ik toch ziek ga worden.

Vandaag heb ik 2.393 kcal binnengekregen waarvan 184 gr vet (66%)/109,5 gr khd (17%)/97,4 gr eiwitten (16%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
omelet van vier eieren met ham en champignons

Lunch
kop goedgevulde tomaten-groetensoep met rundvleesballetjes

Diner
bloemkoolpuree, lamsvlees, sperziebonen

Snack
hap appeltaart
smoothie kokos/banaan/ sinaasappel

Dag 21

Ik ben echt ziek geworden, het is druk op werk en ik heb een deadline vandaag dus ga het er toch maar op wagen. Voor ik het weet is het alweer lunchtijd, maar ik heb totaal geen trek. Daarnaast kom ik erachter dat ik mijn lunch (laatste beetje soep) in de auto heb laten liggen en ik ben te lui om hem te gaan halen (10 min lopen). Aangezien ik helemaal geen trek heb sla ik de lunch maar over. Later in de middag heb ik nog wel de rest van mijn ontbijt (noten, what else :-)) en een banaan gegeten. Gelukkig was het zo koud buiten dat mijn soep goed is gebleven, ik heb geen puf om te koken dus dat komt mooi uit.

Vandaag heb ik 1.261 kcal binnengekregen waarvan 78,3 gr vet 55%)/107,5 gr khd (32%)/40,5 gr eiwitten (13%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
een paar noten (geen trek)

Lunch
initieel niets, maar later toch de rest van mijn 100gr noten en een banaan

Diner
1,5  kom soep

Snack
2 sinaasappels

Auteur: Leonie Verheul

Hi, my name is Leonie, I am a working mom living in the Netherlands. Proud owner of BRNDSTF.nl. I am passionate about everything considering health, food and writing. Visit me also at my (Dutch) blog LeogoesPaleo.nl.

Geef een reactie

