Leo goes Paleo

…een ode aan echt eten

Whole30 #6

Een reactie plaatsen

Leo goes paleo It starts with foodWegens tijdgebrek een iets later en ook iets minder uitgebreid (qua foto’s) verslag van mijn eerste drie dagen ‘over de helft’ Whole30.

Update 29/01/2013; ik heb wat foto’s toegevoegd.

Dag 16

Het was een hectische dag vandaag waardoor mijn ontbijt er een beetje bij in is geschoten. De rest van de dag ben ik alleen maar onderweg. Ik heb totaal geen trek overdag en ben duidelijk weer gewend aan wat minder koolhydraten (ten opzichte van de 250 waarop ik bijna dagelijks zat in december). Dat is op zich fijn, maar daardoor vergeet ik wel sneller om te eten en dat moet ik dan vaak later op de dag bekopen met hoofdpijn, vandaag dus ook. Vervolgens krijg ik een soort onbedwingbare honger en haal ik het weinige eten van overdag weer dubbel en dwars in, maar dan op de verkeerde manier; door naar koolhydraatrijke voedingsmiddelen te grijpen (zie de uitschieter in khd vandaag).

Vandaag heb ik  2,116 kcal binnengekregen waarvan 147,3 gr vet (62%)/149,5 gr khd (26%)/64,7  gr eiwitten (12%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
niets

Lunch
noten met rozijnen en een stukje van een raw food bar (amandelen, gedroogde kersen en dadel) 

Diner
kippepoot met bloemkoolpuree en wat gebakken bakbanaan

Snack
banaan
3 passievruchten

Dag 17

Niets bijzonders te melden over vandaag, alhoewel vandaag viel me voor het eerst echt op dat ik me fysiek inmiddels  weer een stuk lekkerder voel (zolang ik mijn ontbijt maar eet ;-)); minder stemmingswisselingen, niet meer zo’n vermoeid gevoel en de mist in mijn hoofd is ook weer weg.

Vandaag heb ik 1.961 kcal binnengekregen waarvan 118,9  gr vet (54%)/108,6 gr khd (20%)/ 123,2 gr eiwitten (26%).

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
banaan en noten

Lunch
kalfslapje met een salade (sla, geraspte wortel)

Diner
paleo burger met patat van zoete aardappel

Snack
3 passievruchten

Leo goes Paleo Whole30 #6 dag 17 Paleo burger

Dag 18

So much for wat ik over gisteren schreef. Ben moe en futloos vanochtend, maar dat kan niet met de Whole30 te maken hebben. Mijn dochter is al de hele week ziek dus waarschijnlijker is dat zij mij heeft aangestoken. Hopelijk zet het niet door. Gelukkig hoef ik vandaag maar een halve dag te werken, ’s middags hebben we een nieuwjaarslunch van het werk. Het was wel weer een uitdaging de goede items uit te kiezen bij de lunch, vrijwel elk gerecht had wel brood, zuivel of granen/aardappelen in zich. Gelukkig kon ik zowel een voor- als hoofdgerecht uitzoeken zonder deze items en zat ik zo vol hiervan dat ik met gemak het dessert heb kunnen overslaan.  Het was trouwens erg makkelijk om het brood vooraf en de wijn te laten staan verbazingwekkend genoeg, had er echt geen behoefte aan. In vergelijking met mijn vorige Whole30 ben ik dan toch vooruit gegaan :-). ’s Avonds gaan we naar mijn schoonmoeder en blijven daar eten en slapen, dat wordt spannend met de kleine. Zij heeft nog nooit een nacht buiten de deur geslapen.

Vandaag heb ik geen idee hoeveel kcal ik heb binnengekregen. Door de lunch was het lastig in te schatten.

Wat heb ik gegeten?

Ontbijt
de gebruikelijke noten (ca. 100gr)

Lunch
vooraf een salade met garnalen en kleingesneden groenten
kalfslende met puree van zoete aardappel en doperwten en nog wat groenten erbij

Diner
Karbonade met spinazie en sperziebonen en wat komkommerzuur

Snack
geen

Leo goes Paleo Whole30 #6 dag 18

Auteur: Leonie Verheul

Hi, my name is Leonie, I am a working mom living in the Netherlands. Proud owner of BRNDSTF.nl. I am passionate about everything considering health, food and writing. Visit me also at my (Dutch) blog LeogoesPaleo.nl.

Geef een reactie

